Freitag, April 29, 2005

 

Siste dag i Berlin og hjemturen

På torsdag besøkte vi "Dokumentationszentrum Bernauer Straße". I denne gaten er en del av muren og den beryktete "Todesstreifen" bevart. Guiden vår var 16 år da han i 1966 valgte å flykte fra Østberlin. Han svømte over elven, og så ikke foreldrene sine før på 70-tallet. Etter omvisningen kunne elevene disponere tiden fritt til å gjøre unna de siste innkjøpene før vi møttes til felles middag i "Grillhaus Berlin". Med et godt måltid i magen gikk turen til flyplassen der de siste euroene forsvant i Taxfree-butikken. I Oslo tok Einar og jeg flytoget til Lysaker - med forsinkelse siden et tog foran oss fikk tekniske problemer. Klokken 00.20 kunne vi takke hverandre for turen, og en lettet blogg-lærer sendte noen tanker til resten av reisefølget som da satt på bussen til Trondheim. Det sies at bussturen har gått uten problemer, og en tekstmelding fra Carola, kl.06.30, kunne fortelle at alle elevene var blitt hentet på skolen. Hvis jeg kommer meg "ånlain" med maskinen min de neste dagene, lover jeg å legge ut flere bilder. Lykke til med rapport-skrivingen og stilen om "Mein Berlin - Eindrücke und Erlebnisse". Jeg gleder meg til å lese elevenes opplevelser av turen.

Comments:
Kann mich Kathrins Kommentar nur anschliessen Wirklich super wie du uns und die Eltern immer auf dem Laufenden gehalten hast. Danke.
 
Kommentar veröffentlichen

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?